Regulamin i zasady wypożyczenia

Obraz zawierający Czcionka, tekst, Grafika, projekt graficzny

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

 

 

Regulamin i warunki najmu kampervana

 

Regulamin Najmu Fundacji Duc in altum

ul. Prusa 28/IIB 50-319 Wrocław, NIP: 8982303225, REGON:527539053, KRS: 0001081283

 

§1. Przedmiot Najmu

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej Regulaminem, określa zasady wynajmu kampervana Renault Trafic, wraz z wyposażeniem.
  2. Szczegółowe dane wynajmowanego pojazdu oraz opis jego wyposażenia Strony ustalają w umowie najmu oraz protokole zdawczo-odbiorczym.

 

§2. Wymagania wobec Najemcy i kierowcy

  1. Najemcą może być osoba fizyczna, która w dniu podpisania umowy ukończyła 26 lat, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której zdolność prawną nadają przepisy szczególne.
  2. Umowę w imieniu Najemcy niebędącego osobą fizyczną może zawrzeć wyłącznie osoba upoważniona do jej reprezentacji zgodnie z odrębnymi przepisami lub prawidłowo ustanowiony pełnomocnik – po okazaniu dokumentu uprawniającego tę osobę do działania w imieniu Najemcy.
  3. Kierowcą może być wyłącznie osoba fizyczna, wymieniona w umowie najmu, która w dniu zawarcia umowy:
  1. ma ukończone 26 lat,
  2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
  3. posiada ważne prawo jazdy kat. B od co najmniej 2 lat przed dniem zawarcia umowy najmu,
  4. posiada obywatelstwo kraju Unii Europejskiej.

 

  1. Najemca, najpóźniej w chwili podpisania umowy najmu, zobowiązany jest okazać Wynajmującemu dwa ważne dokumenty tożsamości lub dokument tożsamości oraz ważne i aktualne na terytorium RP prawo jazdy kat. B, a także ważny dokument tożsamości oraz ważne i aktualne na terytorium RP prawo jazdy kat. B każdego z kierowców wskazanych w umowie najmu oraz umożliwić Wynajmującemu naniesienie na umowę najmu danych zawartych w ww. dokumentach. Najemca oświadcza, że uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B nie zostały zawieszone, ani cofnięte.
  2. W przypadku najmu jednego pojazdu przez więcej niż jednego Najemcę odpowiedzialność wszystkich tych osób za zobowiązania wynikające z umowy najmu jest solidarna.
  3. Najemca nie może oddać przedmiotu najmu osobie trzeciej do bezpłatnego używania albo w podnajem bez uprzedniej zgody Wynajmującego, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  4. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody z tytułu nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy najmu i Regulaminu wyrządzone Wynajmującemu przez wszystkich uczestników podróży, w tym również kierowcę, oraz wszystkie inne osoby, które w trakcie trwania umowy najmu weszły w posiadanie pojazdu.
  5. Najemcę obowiązuje bezwzględny zakaz udostępniania pojazdu osobom trzecim innymi niż kierowcy określeni w umowie najmu.
  6. Najemcy będącemu osobą fizyczną oraz osoba reprezentująca Najemcę niebędącego osobą fizyczną upoważnioną do jej reprezentacji zgodnie z odrębnymi przepisami rekomenduje się posiadać przez cały okres umowy najmu aktualną umowę ubezpieczenia OC w życiu prywatnym oraz ubezpieczenie na czas podróży.

 

§3. Rezerwacja terminu najmu

  1. Rezerwacji w kalendarzu rezerwacji dokonują wyłącznie osoby wskazane przez Fundację Duc in altum i tylko takie rezerwacje są ważne i wiążące. W celu zawarcia umowy najmu Najemca może dokonać rezerwacji pojazdu na wskazany przez niego okres czasu.
  2. Rezerwacja może zostać dokonana drogą mailową na adres Wynajmującego

psychobus.wypozycz@gmail.com lub przez wypełnienie formularza na stronie www.

  1. O przyjęciu rezerwacji Wynajmujący zawiadomi Najemcę e-mailem zwrotnym potwierdzającym dostępność pojazdu w terminie wskazanym w rezerwacji oraz zawierającym dane o warunkach płatności zadatku.
  2. Warunkiem potwierdzenia dokonania rezerwacji pojazdu jest łączne spełnienie następujących warunków:
  1. uiszczenie przez Najemcę zadatku w wysokości 30% kwoty stanowiącej całkowity koszt najmu za wskazany w rezerwacji okres, nie później niż w terminie 1 dnia od dnia otrzymania od Wynajmującego e-maila zwrotnego, o którym mowa w ust. 3,
  2. zaakceptowania regulaminu, przy czym uznaje się, że dokonanie zapłaty zadatku jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu najmu. Regulamin najmu dostępny jest na stronie internetowej: https://www.fundacja.ducinaltum.wroclaw.pl/ Bezpośredni link do regulaminu najmu znajduje się w mailu rezerwacyjnym.

 

  1. W przypadku braku łącznego spełnienia warunków, o których mowa w ust. 4, rezerwację uznaje się za niedokonaną.
  2. Potwierdzenie rezerwacji zostanie przekazane Najemcy przez Wynajmującego drogą elektroniczną na wskazany przez Najemcę adres mailowy niezwłocznie od dnia spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 4 pkt 2. W treści potwierdzenia zostaną wskazane podstawowe warunki umowy najmu (okres najmu, stawka najmu oraz dodatkowe wymagania Najemcy).
  3. Dopuszcza się zmianę terminu rezerwacji pod warunkiem uzyskania zgody drugiej Strony w następujących sytuacjach:
  1. na wniosek Najemcy – pod warunkiem dysponowania przez Wynajmującego pojazdem objętym rezerwacją w nowym zakresie czasowym,
  2. na wniosek Wynajmującego – w razie braku możliwości udostępnienia pojazdu zarezerwowanego z przyczyn niezawinionych przez Wynajmującego, których nie miał on wiedzy w dacie dokonania rezerwacji.

 

  1. Najemca ma prawo do odwołania rezerwacji w każdym czasie przed podpisaniem umowy najmu.
  2. Wynajmujący ma prawo do odwołania rezerwacji drogą elektroniczną na adres mailowy Najemcy w każdym czasie przed podpisaniem umowy najmu. W takim przypadku Wynajmujący zobowiązany jest zwrócić dwukrotność uiszczonego zadatku w terminie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia o odwołaniu rezerwacji. Jeśli do odwołania rezerwacji doszło z przyczyn leżących po obu stronach lub z przyczyn, za które odpowiedzialności nie ponosi żadna ze stron, zadatek zostanie zwrócony w wysokości nominalnej.
  3. W przypadku odwołania rezerwacji przez Najemcę przed upływem terminu, o którym mowa w §4 ust. 1 pkt 2 Regulaminu, kwota uiszczonego zadatku nie podlega zwrotowi.
  4. W przypadku odwołania rezerwacji po terminie, o którym mowa w §4 ust. 1 pkt 2, Wynajmujący ma prawo do zatrzymania zapłaconego czynszu w pełnej wysokości. W sytuacji, w której II transza czynszu nie została jeszcze zapłacona, Wynajmującemu przysługuje roszczenie o jej zapłatę do pełnej wysokości przewidzianej w złożonej rezerwacji.
  5. W razie odwołania rezerwacji przez Najemcę w przypadku, o którym mowa w §4 ust. 2 Regulaminu, Wynajmujący ma prawo do zatrzymania zapłaconego czynszu w pełnej wysokości.

 

§4. Opłaty i terminy płatności

  1. Czynsz najmu jest naliczany zgodnie z aktualną ofertą Wynajmującego i jest określany w umowie najmu. Czynsz jest płatny przez Najemcę w dwóch transzach:
    1. I transza - zadatek w wysokości 30 % umówionego czynszu najmu – płatny na zasadach określonych w §3,
    2. II transza – pozostała część czynszu najmu płatna nie później niż na 21 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem okresu najmu.
  2. Jeżeli Najemca dokonuje rezerwacji pojazdu na mniej niż 21 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem okresu najmu, zobowiązany jest dokonać zapłaty całej kwoty czynszu najmu w terminie otrzymania wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie dostępności pojazdu, o której mowa w §3 ust.3. W przypadku nieuiszczenia czynszu najmu w pełnej wysokości w terminie opisanym w zdaniu poprzednim, rezerwacja wygasa.
  3. W razie zawarcia umowy najmu bez uprzedniej rezerwacji Najemca zobowiązany jest dokonać zapłaty całej kwoty czynszu w dniu podpisania umowy najmu.
  4. Płatność czynszu najmu, w tym zadatku, możliwa jest wyłącznie przelewem.
  5. W przypadku zdania pojazdu po ustalonej godzinie z wynajmującym, doliczana jest dodatkowa opłata zgodnie z cennikiem usług dodatkowych. Poprzez zdanie pojazdu na umówioną godzinę rozumie się sytuację, w której pojazd został dostarczony do umówionego miejsca, jest zatankowany i wysprzątany, opróżniony z przedmiotów należących do Najemcy i innych osób trzecich.

 

§5. Kaucja

  1. Najemca zobowiązany jest do uiszczenia kaucji w wysokości: 3000,00 zł brutto (trzy tysiące złotych 00/100).
  2. Płatność kaucji jest możliwa przed wydaniem pojazdu, wyłącznie przelewem.
  3. Brak zapłaty kaucji stanowi podstawę do odmowy zawarcia umowy najmu przez Wynajmującego.
  4. Kaucja jest pobierana celem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Wynajmującego w stosunku do Najemcy. Roszczenia te mogą wynikać z nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu, a w szczególności:
      1. zdania samochodu uszkodzonego lub zniszczonego, jeśli uszkodzenia te lub zniszczenia powstały w czasie trwania najmu;
      2. zdania samochodu po terminie określonym w umowie najmu;
      3. nieprzestrzegania Ogólnych Warunków Ubezpieczenia, o których mowa w §6 ust. 1,
      4. doprowadzenia do utraty gwarancji pojazdu poprzez nieautoryzowane naprawy, przeróbki, zmiany pojeździe,
      5. innych zdarzeń określonych w Regulaminie.
      6. utrata kaucji lub jej części następuje także w przypadku spowodowania przez Najemcę szkody, bądź szkód, nie objętej ubezpieczeniem.
  1. Kaucja jest zwracana Najemcy w dniu oddania pojazdu na konto, z którego kaucja była opłacona. Zwrot środków na konto może trwać do 14 dni roboczych od dnia zdania pojazdu Wynajmującemu, z wyjątkiem sytuacji wystąpienia roszczeń Wynajmującego w stosunku do Najemcy, co nie jest zależne od Wynajmującego, a od operatora płatności i banku, w którym Najemca ma wydaną kartę płatniczą.
  2. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zwrotu kaucji dopiero po wykonaniu wyceny roszczeń w kwocie pomniejszonej o wartość tych roszczeń. Wynajmujący zobowiązuje się do niezwłocznego i rzetelnego dokonania wyceny oraz do przedłożenia jej Najemcy. Ewentualne koszty wyceny szkód pokrywane są z kaucji.
  3. W przypadku, gdy uiszczona kaucja nie pokryje wszystkich szkód spowodowanych przez Najemcę lub inne osoby, za które ponosi on odpowiedzialność zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Najemca zobowiązany jest do uiszczenia pozostałej kwoty odszkodowania w terminie 14 dni od dnia pisemnego zawiadomienia Wynajmującego.

 

§6. Ubezpieczenie

  1. Kampervan Wynajmującego posiada ubezpieczenie w zakresie OC, AC i Assistance.
  2. Najemca zobowiązany jest do zapoznania się i bezwzględnego przestrzegania postanowień OWU.
  3. W przypadku nieprzestrzegania OWU, Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie straty powstałe z tego tytułu i zobowiązany jest do naprawienia powstałej szkody w całości we własnym zakresie.
  4. Za szkody komunikacyjne o wartości do 15000,00 zł brutto (piętnaście tysięcy złotych brutto 00/100) powstałe z przyczyn leżących po stronie Najemcy lub kierowcy, jest odpowiedzialny Najemca. W przypadku konieczności skorzystania z ubezpieczenia AC udział własny Najemcy w szkodzie wynosi 15000,00 zł brutto (piętnaście tysięcy złotych brutto 00/100). O skorzystaniu z ubezpieczenia AC decyduje wynajmujący.
  5. W przypadku całkowitego zniszczenia, bądź kradzieży samochodu z przyczyn leżących po stronie Najemcy lub kierowcy kaucja przepada w całości na rzecz Wynajmującego. Nie wyklucza to roszczeń Wynajmującego o dalsze odszkodowanie na zasadach ogólnych.
  6. W przypadku braku przekazania przez Najemcę Wynajmującemu oraz właściwym organom lub instytucjom wszystkich okoliczności zdarzenia, wskutek którego powstała szkoda, lub przekazania informacji niezgodnych z prawdą, Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie straty powstałe z tego tytułu i zobowiązany jest do naprawienia Wykonawcy powstałej szkody w całości.

 

 

§7. Zasady wydania pojazdu przy rozpoczęciu i zakończeniu najmu

  1. Pojazdy są wydawane Najemcy w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych z Wynajmującym pojazd. Wydanie pojazdu odbywa się po dokładnym ustaleniu godziny pomiędzy Wynajmującym a Najemcą.
  2. Pojazdy są przyjmowane przez Wynajmującego po zakończeniu okresu najmu zasadniczo w dniach od poniedziałku do soboty w miejscu postoju pojazdu we Wrocławiu. Dokładna godzina zwrotu pojazdu zostanie ustalona.
  3. Podane i zaakceptowane godziny przez Najemcę są wiążące.
  4. Wydanie pojazdu Najemcy oraz jego zdanie przez Najemcę musi zostać potwierdzone w protokole zdawczo-odbiorczym podpisanym przez strony lub odpowiednio umocowanych przedstawicieli obu stron.
  5. W przypadku opóźnienia w wydaniu pojazdu Najemcy z przyczyn leżących po stronie Wynajmującego, o przynajmniej jeden dzień zobowiązuje się on do obniżenia czynszu najmu o kwotę odpowiadającą stawce dziennej najmu za każdy pełen dzień zwłoki.
  6. Przed wydaniem pojazdu Najemcy, najemca lub jeden z kierowców wskazanych w umowie najmu ma obowiązek zapoznać się z filmem instruktażowym przesłanym 7 dni przed wyjazdem. Fakt odbycia szkolenia potwierdza się w protokole zdawczo-odbiorczym.
  7. Pojazd wydany Najemcy jest w pełni posprzątany i przygotowany do eksploatacji (pełen bak, pełen zbiornik gazu).
  8. Za opóźnienie w zdaniu pojazdu przez Najemcę, naliczane będą kary umowne w wysokości 80 zł brutto (osiemdziesiąt złotych brutto 00/100) za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia, jeśli do zdania pojazdu nastąpi w dniu ustalonym w umowie najmu. Jeśli do zdania pojazdu nastąpi po dniu określonym w umowie najmu, Najemca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości podwójnej stawki dziennej czynszu najmu za każdy dzień opóźnienia. Niezależnie od prawa do naliczenia kary umownej Wynajmujący ma prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego w razie powstania szkody związanej z nieterminowym zwrotem pojazdu przez Najemcę.
  9. Najemca przed zdaniem pojazdu po zakończeniu najmu jest zobowiązany do całkowitego opróżnienia zbiorników wody brudnej oraz toalety chemicznej, posprzątania pojazdu wewnątrz do takiego stanu, w jakim pojazd został wydany Najemcy w dniu rozpoczęcia najmu, a także zatankowania paliwa oraz gazu do pełna.
  10. Zabrania się samodzielnego mycia pojazdu przez Najemcę na myjniach szczotkowych. Najemca przed zwrotem pojazdu zobowiązany jest jednak do opłukania pojazdu na myjni bezdotykowej.
  11. W razie zwrotu przez Najemcę pojazdu z naruszeniem postanowień ust. 8 i 9 Wynajmujący naliczy opłatę zgodną z cennikiem opłat dodatkowych stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  12. W przypadku zdania pojazdu przez Najemcę przed terminem określonym w umowie najmu, Wynajmujący nie jest obowiązany do zwrotu Najemcy czynszu najmu w jakiejkolwiek części, w tym za niewykorzystany przez Najemcę okres najmu.

 

§8. Postępowanie w przypadku awarii, wypadku lub uszkodzenia

  1. Wszystkie pojazdy Wynajmującego mogą być serwisowane przez Najemcę wyłącznie w ASO danej marki lub wskazanym serwisie przez Wynajmującego.
  2. Najemca jest zobowiązany do regularnego sprawdzania stanu technicznego pojazdu stanowiącego przedmiot najmu tak, aby zapewnić jego bezpieczne i bezawaryjne użytkowanie. W szczególności Najemca zobowiązany jest:
  1. na bieżąco monitorować poziom oleju silnikowego;
  2. na bieżąco monitorować ciśnienie powietrza w ogumieniu;
  3. na bieżąco monitorować poziom płynu hamulcowego;
  4. na bieżąco monitorować poziom płynu chłodniczego;
  5. obserwować kontrolki na desce rozdzielczej pojazdu, w szczególności kontrolkę ciśnienia oleju i sterownika silnika, a w razie aktywacji jednej z nich niezwłocznie zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i poinformować o tym Wynajmującego;
  6. tankować pojazd na renomowanych stacjach paliw i zachować potwierdzenie płatności na wypadek ewentualnej awarii silnika wskutek wadliwego paliwa;
  7. przestrzegać dopuszczalnej ładowności pojazdu;
  8. weryfikować trasę przejazdu pod kątem miejsc o ograniczonej wysokości (tunele, wiadukty), a w razie konieczności skorzystania z przejazdu przez takie miejsca zachować szczególną ostrożność;
  9. nie przekraczać prędkości 140 km/h.
  1. W przypadku awarii, kolizji lub uszkodzenia pojazdu w innych okolicznościach Najemca jest zobowiązany do bezzwłocznego (nie później niż w ciągu jednej godziny od chwili zaistnienia zdarzenia) poinformowania o tym fakcie Wynajmującego mailowo lub telefonicznie.
  2. Wszelkie zdarzenia wymagające kontaktu z Wynajmującym Najemca obowiązany jest zgłaszać:
  1. drogą mailową na adres psychobus.wynajmij@gmail.com
  2. drogą telefoniczną na podany przy odbiorze Pojazdu numer telefonu
  1. Zgłoszenie dokonane drogą telefoniczną Wynajmujący potwierdza drogą mailową niezwłocznie po jego otrzymaniu, nie później jednak niż następnego dnia roboczego do godz. 12:00.
  2. W razie zaistnienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3, Wynajmujący zobowiązany jest do podejmowania działań określonych w niniejszym Regulaminie oraz OWU, a także stosowania się do poleceń Ubezpieczyciela i Wynajmującego. Dalsze postępowanie Najemcy jest uzależnione od rodzaju szkody lub awarii.
  3. W przypadku kolizji, wypadku lub uszkodzenia Pojazdu, obowiązkiem Najemcy jest bezwzględne zatrzymanie pojazdu z zachowaniem należytej ostrożności dla wszystkich uczestników ruchu drogowego do czasu decyzji co do dalszego postępowania od Wynajmującego, a także:
  1. natychmiastowe poinformowanie Wynajmującego o zaistniałej sytuacji (tj. przed zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela lub wezwaniem na miejsce pomocy Assistance),
  2. bezwzględnie i natychmiastowo wezwanie na miejsce zdarzenia Policji,
  3. ustalenie nazwy i adresu jednostki Policji, która przyjęła zgłoszenie o zdarzeniu oraz której funkcjonariusze wykonywali czynności na miejscu zdarzenia oraz numeru notatki policyjnej,
  4. sporządzenie i dostarczenie Wynajmującemu w ciągu 24 godzin od zdarzenia oświadczenia o okolicznościach zdarzenia mailem.
  5. uzyskanie i dostarczenie Wynajmującemu pisemnego oświadczenia sprawcy zdarzenia drogowego potwierdzającego winę ̨ sprawcy i zawierającego wszelkie dane wymagane przez zakład ubezpieczeń, w którym ubezpieczony jest Pojazd, w tym:
      1. imię i nazwisko sprawcy,
      2. telefon kontaktowy sprawcy,
      3. numer rejestracyjny i markę Pojazdu sprawcy,
      4. numer polisy ubezpieczeniowej i nazwę zakładu ubezpieczeń, który wystawił polisę sprawcy,
      5. datę, godzinę i dokładne miejsce zdarzenia,
      6. nazwę ̨ i adres jednostki Policji, którą przyjęła zgłoszenie o zdarzeniu oraz której funkcjonariusze wykonywali czynności na miejscu zdarzenia,
      7. wysłanie wszystkich powyższych dokumentów i informacji w ciągu 24 godzin od zdarzenia na adres mailowy psychobus.wypozycz@gmail.com
      8. dostarczenie Wynajmującemu niezwłocznie od zdarzenia kluczyków i dokumentów Pojazdu – o ile były mu wydane - w przypadku szkody całkowitej.

 

  1. W przypadku kradzieży Najemca zobowiązany jest:
      1. natychmiastowo zadzwonić pod numer Wynajmującego celem uzyskania od Wynajmującego informacji o sposobie postępowania w zaistniałej sytuacji,
      2. wykonywać polecenia Wynajmującego przekazane drogą telefoniczną lub mailową,
      3. zgłosić kradzież na numer alarmowy Policji 997 lub 112,
      4. na żądanie Policji przekazać kluczyk od wynajmowanego Pojazdu za pokwitowaniem i natychmiastowo przekazać Wynajmującemu skan lub czytelną fotografię pokwitowania na adres mailowy psychobus.wypozycz@gmail.com,
      5. niezwłocznie skontaktować się z Wynajmującym telefonicznie celem umówienia jak najszybszego przekazania oryginału pokwitowania oraz dokumentów Pojazdu – o ile były wydane, a w przypadku niezatrzymania kluczyków przez jednostkę Policji - niezwłocznie skontaktować się z Wynajmującym celem umówienia jak najszybszego przekazania kluczyków przedstawicielowi Wynajmującego wraz z dokumentami Pojazdu – o ile były wydane.
  2. W przypadku opóźnienia w poinformowaniu Wynajmującego o awarii, wypadku lub uszkodzeniu, względnie przekazania Wynajmującemu nieprawdziwych lub niepełnych informacji, jak również w przypadku jakiegokolwiek naruszenia przez Najemcę jego obowiązków określonych w niniejszym Regulaminie, postanowieniach OWU, poleceniach Ubezpieczyciela i Wynajmującego, w tym w szczególności oddalenia się z miejsca wypadku/kolizji bez uprzedniej zgody Wynajmującego, udzielonej w formie e-mail lub SMS pod rygorem nieważności, Najemca zostanie obciążony kosztami naprawienia powstałej w ten sposób szkody i kosztów transportu pojazdu w pełnej wysokości.
  3. W przypadku, gdy awaria, skutki wypadku lub uszkodzenie nie wpływają na bezpieczeństwo jazdy oraz nie mogą potencjalnie wpłynąć na pogorszenie stanu technicznego pojazdu, Najemca może kontynuować jazdę, po uprzednim uzyskaniu zgody Wynajmującego w formie e-mail lub SMS pod rygorem nieważności.
  4. Ewentualne koszty usunięcia uszkodzeń, powstałych lub ujawnionych pomimo prawidłowej eksploatacji pojazdu, zostaną zwrócone Najemcy, jeżeli uzyskał on uprzednią zgodę Wynajmującego w formie e-mail lub SMS pod rygorem nieważności na usunięcie tych uszkodzeń.
  5. Jeżeli pojazd eksploatowany był nieprawidłowo, koszty, o których mowa w ust.11 pokrywa w całości Najemca.
  6. W przypadku wystąpienia zdarzeń określonych w ust. 11 z przyczyn leżących po stronie osób trzecich innych niż Najemca, kierowca oraz inne osoby podróżujące pojazdem i korzystające z niego za zgodą Najemcy Wynajmujący zobowiązuje się do zwrotu ewentualnie poniesionych kosztów na usuniecie awarii pod warunkiem uprzedniego wyrażenia zgody na powyższe w formie e-mail lub SMS oraz dostarczenia mu przez Najemcę pełnej dokumentacji usunięcia awarii lub likwidacji szkody umożliwiającej weryfikację poniesionych kosztów.
  7. W przypadku konieczności dokonania naprawy pojazdu w wyniku okoliczności niezawinionych przez Najemcę, jeśli stan pojazdu nie pozwala na jego użytkowanie, Wynajmujący zobowiązuje się do obniżenia czynszu najmu za okres, w którym pojazd wyłączony był z możliwości użytkowania. Jakiekolwiek naprawy wykonywane bez uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej w formie e-mail lub SMS są bezwzględnie zabronione, a Wynajmujący nie ponosi ich kosztów w żadnej części.
  8. W przypadku, gdy awaria lub szkoda powstała z winy Najemcy lub osób, które miały dostęp do pojazdu za zgodą Najemcy lub kierowców wskazanych w umowie najmu, Najemca ponosi za nią pełną odpowiedzialność.
  9. W sytuacji, gdy w wyniku powstania szkody kontynuowanie podroży w krótkiej perspektywie czasu nie jest możliwe, Najemca ma prawo skorzystać z ubezpieczenia Assistance. Wynajmujący nie jest odpowiedzialny za zorganizowanie i pokrycie kosztów zakwaterowania na czas naprawy oraz powrotu Najemcy do miejsca zamieszkania.
  10. Jeśli w razie wypadku, awarii lub kradzieży kontunuowanie podróży przez Najemcę nie jest możliwe, Wynajmujący nie jest zobowiązany do zorganizowania zakwaterowania ani pokrycia kosztów na czas naprawy i/lub powrotu do miejsca zamieszkania.
  11. Najemca ponosi koszty wszelkich mandatów, grzywien i opłat nałożonych z powodu nieprzestrzegania obowiązujących przepisów przez Najemcę lub kierowcę. W przypadku, gdy informacja o obowiązku uiszczenia należności, o których mowa w zdaniu poprzednim, zostanie doręczona Wynajmującemu, wówczas Wynajmujący według swojego wyboru: ureguluje tę należność na rzecz uprawnionego lub przekaże uprawnionemu dane Najemcy bez konieczności informowania Najemcy o tym fakcie, na co niniejszym Najemca wyraża zgodę.
  12. Najemca zobowiązany jest do zwrotu Wynajmującemu wszelkich kwot uiszczonych przez niego z tytułu mandatów, grzywien i opłat, o których mowa w ust. 18, powiększonych o opłatę manipulacyjną w wysokości 300,00 zł brutto (trzysta złotych brutto 00/100) za każdy mandat, grzywnę i opłatę, w terminie 3 dni od wystawienia Najemcy przez Wynajmującego właściwego dokumentu księgowego.
  13. W przypadku, gdy Wynajmujący przekaże podmiotom uprawnionym według odrębnych przepisów dane Najemcy, Najemca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wynajmującego opłaty manipulacyjnej w wysokości 300,00 zł brutto (trzysta złotych brutto 00/100) za każdy przypadek przekazania danych, w terminie 3 dni od wystawienia Najemcy przez Wynajmującego właściwego dokumentu księgowego.
  14. W przypadku, gdy należność, o której mowa w ust. 18, zostanie uiszczona przez Wynajmującego w walucie obcej, Najemca zwraca wynajmującemu równowartość tej kwoty w walucie PLN przeliczonej według średniego kursu wymiany NBP ogłoszonego w dniu dokonania tej płatności przez Wynajmującego (rozumianej jako data zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Wynajmującego), a gdy tego dnia kurs wymiany nie był ogłaszany - według ostatniego średniego kursu wymiany ogłoszonego przez NBP przed dniem dokonania płatności przez Wynajmującego.

 

§9. Ograniczenia w zakresie użytkowania

        1. Zabronione jest wykorzystywanie samochodu do celów innych niż rekreacyjno-turystycznych, chyba że Najemca uzyska uprzednią, pisemną zgodę Wynajmującego na takie wykorzystanie.
        2. Najemca pod warunkiem wydania przez Wynajmującego zielonej karty ma prawo podróżować po Unii Europejskiej oraz Andorze, Azerbejdżanie, Albanii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Macedonii, Monako, Norwegii, Serbii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii. Bezwzględnie zakazuje się podróży po takich krajach jak: Rosja, Białoruś, Ukraina i Mołdawia.
        3. Najemca zobowiązany jest poinformować Wynajmującego o przybliżonej trasie podróży. Podróż pojazdem poza granice dozwolonych państw jest możliwa tylko w przypadku, gdy umowa najmu wyraźnie to przewiduje.
        4. Zabronione jest również poruszanie się pojazdem po terenach objętych działaniami wojennymi, rozruchami i zamieszkami.
        5. Pojazd, w którym nie przebywa Najemca lub upoważnione przez niego osoby, bezwzględnie musi być zaparkowany zawsze na polu kempingowym lub parkingu strzeżonym. Pojazd musi być zamknięty, a kluczyki i dokumenty nie mogą być zostawione w jego wnętrzu.
        6. W przypadku konieczności pozostawienia pojazdu w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów sportowych lub widowiskowych w czasie, gdy odbywają się na nich imprezy masowe, Najemca jest zobowiązany do pozostawienia pojazdu na parkingu strzeżonym nawet w wypadku, gdy przebywają w nim korzystające z niego osoby.
        7. Najemca jest bezwzględnie zobowiązany do stosowania się do instrukcji użytkowania sprzętów będących na wyposażeniu pojazdu, w tym pouczeń i informacji na nich umieszczonych lub do nich udzielonych.
        8. Najemca przyjmuje do wiadomości, że woda w zbiorniku wody czystej nie jest przeznaczona do bezpośredniego spożywania i wymaga wcześniejszego przegotowania.
        9. Najemca przyjmuje do wiadomości, że pojazd wyposażony jest w videorejestrator z przodu i z tyłu, który ma funkcję GPS, pozwalającą śledzić trasę przejazdu, prędkość poruszania się oraz zapisuje do chmury zdarzenia niebezpieczne. Zabrania się wyłączania videorejestratora podczas najmu.
        10. Zakazane jest:
    1. oklejanie Pojazdu jakimikolwiek materiałami;
    2. używanie Pojazdu do uruchamiania innych Pojazdów,
    3. holowanie innych Pojazdów, przyczep lub jakichkolwiek innych rzeczy;
    4. dokonywanie w Pojeździe przeróbek lub zmian; dokonywanie w Pojeździe napraw, za wyjątkiem czynności obsługi codziennej lub tych, na które Wynajmujący wyrazi zgodę w formie pisemnej lub mailowej,
    5. przekraczanie dopuszczalnej ładowności Pojazdu lub przewożenie Pojazdem większej liczby osób niż dopuszczalna;
    6. używanie Pojazdu na drogach niedopuszczonych do ruchu drogowego;
    7. przewożenie Pojazdem materiałów lub substancji mogących powodować zniszczenie, uszkodzenie lub zabrudzenie Pojazdu, albo które z powodu swoich właściwości lub zapachu mogą czasowo wyłączyć Pojazd z eksploatacji albo uniemożliwić jego dalszy wynajem;
    8. prowadzenie Pojazdu pod wpływem alkoholu, środków odurzających, leków wyłączających możliwość prowadzenia Pojazdu,
    9. usuwanie lub zasłanianie oznaczeń Wynajmującego na Pojeździe bez mailowej zgody Wynajmującego.
        1. Za nieprzestrzeganie zakazów wymienionych w ust. 9, Najemca odpowiada za powstałą szkodę w pełnej wysokości.

 

§10. Zasady korzystania z pojazdu przez Najemcę

    1. Niezależnie od obowiązku zapłaty czynszu najmu pojazdu Najemca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiednich opłat przewidzianych w cenniku opłat dodatkowych stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, kosztów wynikających ze stwierdzonych uszkodzeń, opisanych w protokole zdawczo-odbiorczym, stanowiącym załącznik do umowy najmu oraz opłaty serwisowej.
    2. Opłata serwisowa w wysokości 300,00 zł brutto (trzysta złotych brutto 00/100)
    3. Opłata serwisowa nie będzie naliczana, jeśli okres najmu wynosi minimum 21 dni.
    4. Sezony dzielą się na niski oraz wysoki i oznaczają okresy:

 

Sezon niski (zima + wiosna)

Sezon wysoki (majówka + lato + sylwester)

Sezon niski (jesień + zima)

Minimalny okres najmu:

3 dni

Minimalny okres najmu:

7 dni

Minimalny okres najmu:

3 dni

02.01.2026 – 25.04.2026

02.05.2026 – 19.06.2026

25.04.2025 – 02.05.2025

19.06.2026 – 30.09.2025

27.12.2025 – 02.01.2026

30.09.2025 – 29.12.2025

 

  1. W pojeździe obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu w tym papierosów i urządzeń uznanych za papierosy elektroniczne oraz używania otwartego ognia, w tym np. palenia świec.
  2. Zakazane jest przewożenie w pojeździe substancji oraz przedmiotów pozostawiających silny zapach, przechowywanie żywności szybko psującej się, np. surowego mięsa i surowych ryb, a także przygotowywanie posiłków w sposób stwarzający ryzyko pozostawienia silnego zapachu (np. smażenie ryb).
  3. W pojeździe dopuszcza się przewóz zwierzęcia, po uprzednim zgłoszeniu Wynajmującemu, na etapie dokonywania rezerwacji. Przewożenie zwierzęcia jest objęte dodatkową opłatą w wysokości 400 zł (czterysta złotych brutto 00/100) / zwierzę / za cały okres najmu.
  4. Najemcę obowiązuje zakaz przewożenia sprzętu narciarskiego, rowerów oraz innego sprzętu sportowego w części mieszkalnej pojazdu. Najemca jest zobowiązany do przestrzegania dopuszczalnej ładowności i udźwigu bagażników zgodnie z umieszczonymi na nich oznaczeniami.
  5. W przypadku naruszenia zakazów, o których mowa w pkt 5, Najemca zostanie obciążony karą umowną w wysokości w wysokości 1500,00 zł brutto (tysiąc pięćset złotych brutto 00/100).
  6. Wynajmujący zleci odpowiednie badania wyspecjalizowanym podmiotom w celu stwierdzenia niewłaściwego zatankowania pojazdu.
  7. W razie zatankowania pojazdu niewłaściwym paliwem lub zastosowania oleju napędowego niskiej jakości Najemca zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów diagnostyki i naprawy uszkodzonych podzespołów, a nadto strat spowodowanych brakiem możliwości dalszego najmu kampera za każdy dzień wyłączenia pojazdu z najmu w związku z naprawą.
  8. Wlanie do zbiornika wody czystej innej substancji, a przez to uszkodzenie instalacji wodnych, pieca będzie skutkować pokryciem przez najemcę wszelkich kosztów diagnostyki i naprawy uszkodzonych podzespołów a nadto strat spowodowanych brakiem możliwości dalszego najmu kampera za każdy dzień wyłączenia pojazdu z najmu w związku z naprawą.

 

§11. Zasady rozwiązywania umowy najmu

  1. Strony umowy najmu mogą ją rozwiązać za porozumieniem w każdym momencie.
  2. W przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej lub zakazu przemieszczania się na terytorium RP trwającego przez cały okres najmu przewidziany w rezerwacji rezerwacja wygasa.
  3. Jeśli zakaz, o którym mowa w ust. 2, wejdzie w życie w czasie obowiązywania umowy najmu, Najemca jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu pojazdu Wynajmującemu. W takim przypadku umowa wygasa w dniu zwrotu pojazdu.
  4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 3, Wynajmujący zwróci Najemcy wniesione opłaty w całości (w przypadku wygaśnięcia rezerwacji) lub w części (w przypadku wygaśnięcia umowy najmu – za okres, w którym Najemca nie mógł korzystać z pojazdu) w terminie 7 dni na rachunek bankowy Najemcy.

 

§12. Właściwość sądu

  1. Wszelkie spory powstałe na tle umowy najmu lub niniejszego Regulaminu będą rozpatrywane przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Wynajmującego.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie i umowie najmu zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.
  3. Prawem właściwym w przypadku wystąpienia między stronami sporu na tle realizacji umowy najmu jest prawo polskie.

 

Załączniki:

1. Wzór umowy najmu wraz z protokołem zdawczo-odbiorczym

2. Cennik opłat dodatkowych

3. RODO

 

 

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rezerwacji, wyjaśnienia okoliczności ewentualnego naruszenia Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa, oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:

Administratorem danych osobowych pozyskanych w procesie rezerwacji w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jest Fundacja Duc in altum, 50-319 Wrocław, ul. Prusa 28/IIB.

 

Dane osobowe

  1. Na potrzeby procesu rezerwacji / wystawienia dokumentu sprzedaży pobierane są dane osobowe Gościa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji procesu rezerwacji.
  2. Gość posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania.

 

 

Zobowiązania Administratora

  1. Administrator zapewnia, że dane osobowe Gościa nie są udostępniane osobom trzecim i w tym zakresie podejmie niezbędne środki i zapewni wykorzystanie swojej wiedzy i doświadczenia w celu realizacji przedmiotowego zapewnienia.
  2. Administrator zachowuje prawo udostępnienia danych osobowych podmiotom upoważnionym oraz w przypadkach przewidzianych przepisami prawa powszechnie obowiązującego. W szczególności dotyczy to podmiotów jakich jak: systemy realizujące płatności online oraz oprogramowanie recepcji.
  3. Administrator zobowiązany jest do dotrzymania tajemnicy i poufności informacji uzyskanych w celu realizacji procesu rezerwacji. Podjęte zobowiązanie pozostaje w mocy przez czas nieokreślony.

Używamy plików Cookies zgodnie z art. 11 RODO. Cookie to pliki pobierane i przechowywane na Twoim komputerze albo innym urządzeniu z informacjami o Twoim użytkowaniu strony w dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych . Klikając ”Akceptuję” zgadzasz się na użycie cookies. Możliwe jest także wyłączenie Cookies poprzez ustawienia przeglądarki, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.